THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

.

.

.

.



Friday, January 29, 2010

pergi...

Sudah menjadi adat dunia..kadang2 kita di atas..kadang2 kita dibawah..semua tuh dah ditetapkan sejak azali lagi..namun x siapa sedar kehadirannya..Sudah termaktub dan menjadi lumrah dunia.. setiap pertemuan itu pasti akan berakhir dgn perpisahan..cepat atau lambat..cuma Allah yg menentukannya..kita sebagai insan didunia ini hnya mampu melihat dan berdoa...semoga kita dikurniakan sebuah kebahagiaan yg tidak terhingga...Hmm sudah menjadi lumrah insan yg bergelar manusia sentiasa tamak, insan yg dah berada di depan mata tak pernah dihargai..tapi bila insan itu pergi meninggalknnya barulah terasa kepedihannya...bak kata pepatah " yg dikejar xdapat, yg dikendong berciciran "..kenapa semua ni berlaku dgn sekelip mata..alangkah bahagianya andai aku dapat putarkan masa..aku aku hargai setiap masa bersamanya..akan aku simpan segala kenangan bersamanya...aku aku ingat setiap kata2 nya...mungkin ape yg berlaku ade hikmah di sebaliknya...kata org " yg patah tumbuh, yg hilang berganti " namun yg patah itu xmungkin dapat disambung semula..dan yg hilang itu xmungkin dapat dicari ganti...satu dalam sejuta..hnya dia..hnya dia...yg sentiasa bertahta dihati...Ya ALLAH, kau berikanlah aku kekuatan untuk menempuhi segala dugaan dan cabaran drpdmu ya ALLAH..kau berikanlah aku sinar harapan...kau bukakanlah pintu hati aku semula untuk seorang insan yg bergelar LELAKI...............................!!!!


sayu terpisah
hikayat indah ini hanya tinggal sejarah
berhembus angin malam
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi ku dengari
kau pergi.....pergi...
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia


(dedicated 2 my dear Allahyarham Shahrul)
Al - Fatihah........

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...