THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

.

.

.

.

Friday, February 28, 2014

Kemuliaan Wanita Yg Sedang Hamil

28-02-2014, 10.41AM

Nice INFO.

SHARING is CARING

Please read...


***sharing from AKU DAN HATIKU pages



14 "KEMULIAAN" WANITA MUSLIMAH YANG SEDANG HAMIL"


 

 1. Apabila seorang perempuan mengandung dalam
rahimnya, maka beristighfarlahpara malaikat
untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap
hari dengan 1,0
kebaikan dan menghapuskan
darinya 1,000 kejahatan.

2. Apabila seorang perempuan mulai sakit hendak
bersalin atau melahirkan, maka Allah SWT
mencatatkan baginya pahala orang berjihad di jalan
Allah SWT.

3. Apabila seorang perempuan melahirkan anak,
hilanglah dosa²nya seperti keadaan ia baru
dilahirkan.

4. Apabila telah lahir anaknya lalu disusuinya,
maka bagi ibu itu setiap setegukan dari pada
susunya diberi 1 kebajikan.

5. Apabila semalaman si ibu tidak tidur dan
memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT
memberinya pahala seperti memerdekakan 70
orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama
Allah SWT.

6. Rakaat shalat wanita yang sedang hamil adalah
lebih baik dari pada 80 rakaat shalat wanita yang
tidak hamil.

7. Wanita yang memberi minum air susu (ASI)
kepada anaknya dari dirinya sendiri akan mendapat
1 pahala pada tiap² tetes susu yang diberikannya.

8. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari
karena menjaga anaknya yang sakit akan
diampunkan oleh Allah SWT seluruh dosanya dan
bila ia menghibur hati anaknya Allah memberi 12
tahun pahala ibadah.

9. Wanita yang hamil akan dapat pahala terus
berpuasa pada siang hari.

10. Wanita yang hamil akan dapat pahala terus
beribadah pada malam hari.

11. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70
tahun shalat dan puasa, serta setiap kesakitan
pada 1 uratnya Allah SWT mengkurniakan 1 pahala
haji.

12. Sekiranya wanita mati di masa 40 hari selepas
bersalin, dia akan dianggap sebagai mati syahid.

13. Jika wanita menyusui anaknya sampai cukup
tempo (2,5 tahun), maka malaikat² dilangit akan
kabarkan berita bahwa syurga wajib baginya.

14. Jika wanita memberi susu dirinya pada
anaknya yang menangis, Allah SWT akan memberi
pahala 1 tahun shalat dan berpuasa.

Subhanallah...

Betapa mulianya "status" wanita hamil, tentunya
dengan jalan kehamilan yang diridhai oleh Allah
SWT, bukan dengan cara/jalan kehamilan yang
tidak di sukai-Nya....



Andai Ku Tahu...

28-02-2014, 9.35 AM

Seminggu berlalu pergi
"Moments" itu masih membenak di hati.
Terngiang2 jauh di lubuk sanubari
Kali kedua aku di uji dgn ujian ini

Alangkah indah sekiranya aku tahu kehadiranmu di sisiku
Andai ku tahu di saat itu dikau berada dekat denganku
Menemaniku ke mana saja aku pergi
Bersama denganku sepanjang hari
Akan ku jagamu dengan sempurna
Akan ku belai dirimu sepenuh hatiku

Namun, aku tidak dapat menyangkal kehendak ilahi
Aku juga tidak mampu mengubah takdir
M A A F K A N daku
Tidak dapat menyelamatkanmu sayang
Kerna aku tidak meyedari kehadiranmu selama ini

*
*
*
*

TAWAKAL * USAHA * DOA
InsyaAllah

(hopefully tidak akan berlaku lagi)

Thursday, February 20, 2014

I am PROUD to be a WOMAN


20/02/2014 11.48AM

Masuk office as usual. Ada sedikit jamuan makan2.
Sempat juga ON Facebook for about 15 minutes.
Terbaca 1 artikel yang sangat menyentuh hati.
Perasaan tersentuh menyelubungi diri.
Walaupun sy belum bergelar ibu & teringin sangat2 untuk menjadi seorang ibu.
Hanya doa & harapan dipinta
Semoga 1 hari nanti sy diberikan peluang
Untuk merasai pengalaman yg sangat berharga ini
Bagi setiap insan yg bernama WANITA.

**Apa yang nak sy katakan di sini
SAYA BANGGA MENJADI SEORANG WANITA

Read this. COPY from tengoktvonline.blogspot.com


********



Wanita, hebatnya seorang wanita hinggakan seluruh dunia meraikannya.. Seorang wanita saat mendapat berita kehamilannya, hatinya sarat dengan kegembiraan hinggakan dia menitiskan air mata. Tidak pernah terlintas di fikirannya bahawa proses bersalin itu sendiri boleh menuntut nyawanya. Apa yang dia tahu, dia bakal membawa zuriatnya yang comel ke dunia.

Wanita, hebatnya dia tidak pernah mengeluh walaupun saban pagi dia muntah-muntah hinggakan badannya kehilangan segala kudratnya. Dia mampu tersenyum mengenangkan zuriatnya sedang membesar di dalam rahimnya yang hanya sebesar buah pear. Tidak pernah timbul gentar di hatinya memikirkan mampukah rahimnya yang sebesar buah pear menanggung zuriatnya.

Wanita, hebatnya dia di saat dia mula merasakan kesakitan hendak bersalin hatinya tidak gentar walau secubit pun. Tidak pernah terfikir nyawanya mungkin menjadi galang ganti. Apa yang dia mahu, zuriatnya lahir dalam keadaan sihat.

Wanita, hebatnya dia mampu menahan kesakitan sehingga 57 Del ketika hendak melahirkan anak (bersamaan dengan 20 tulang dipatahkan serentak). Sedangkan sekuat mana pun manusia itu hanya mampu menahan hingga 45 Del sahaja.

Apa yang selalu kita dengar tentang wanita?
Wanita tercipta dari rusuk lelaki.
Wanita itu sayap kiri lelaki.
Wanita berhati lembut dan kuat emosi.
Wanita itu kaum yang lemah.

Tetapi, sedarkah kita di sebalik semua itu…
Wanita dicipta untuk menjadi ibu.
Ibu yang mengandung selama 9 bulan dengan segala kepayahan..
Ibu yang berjuang dengan maut untuk melahirkan zuriat, penyambung generasi manusia..
Ibu yang berjuang menyusukan anak selama 2 tahun lamanya..
Ibu yang mengasuh, membesarkan, dan mendidik anak-anak dengan penuh kesabaran..
Ibu yang doanya lebih makbul dari seorang bapa..
Wanita jugalah yang menjadi tulang belakang lelaki..
Tidak kurang juga, wanita mampu melemahkan lelaki..

Hebat kan wanita?
Anda bertuah menjadi seorang wanita..

Buat kaum Adam, hargailah kaum Hawa anda..



Wednesday, February 19, 2014

13 PERKARA yang wajib WANITA JAGA


SHARING is CARING
PERINGATAN untuk diri sendiri juga.
Sesungguhnya tak semua yang sempurna.
Semoga kita semua dapat menjaganya dgn sempurna.
InsyaALLAH.

Sharing from GilerKentang.Com

*************


1. Bulu kening

(Gambar hiasan sahaja)

Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng

  (Gambar hiasan sahaja)

Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.)
Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah.

3. Wangian



 (Gambar hiasan sahaja)

Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)


4. Dada
 (Gambar hiasan sahaja)

Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.(Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.)

5. Gigi

(Gambar hiasan sahaja)

Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. Muka dan leher
  
(Gambar hiasan sahaja)

Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang)

(Gambar hiasan sahaja)

Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. Tangan

  (Gambar hiasan sahaja)

Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. Mata

  (Gambar hiasan sahaja)

Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)
Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. Mulut (suara)
  
 (Gambar hiasan sahaja)

Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)
Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. Kemaluan

  (Gambar hiasan sahaja)

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.)Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)
Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Pakaian

 (Gambar hiasan sahaja)
Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)
Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali .
Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)
Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut

 (Gambar hiasan sahaja)
Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)
Riwayat Imran bin Hushain ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)






ARJUNA BETA

 19-02-2014, 3.02PM
Listen to ARJUNA BETA by Fynn Jamal 

HATI Tersentuh ~ xtau kenapa
JANTUNG berdegup kencang
JIWA rasa meronta-ronta
MATA mula berkaca

Argghh kenapa ni???? 
ada sesuatu yg menarik dgn lagu ni.
LOVE it.

Tak kanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur
datang petir menyambar
jengking dan ular–
bonda takkan berundur

nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa


kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi
jalan betul, anakanda,
tak jelas mata–
ambil yang sarat duri

hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama tuhanmu ada
takkan engkau tercela


ngeri tak terbayang mata
bonda takkan ada sentiasa
nanti moga kau tak lupa
bonda memujukmu, anakanda

 
hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama tuhanmu ada
takkan engkau tercela

nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa



watch here :


OUR 1st A N N I V E R S A R Y


Assalamualaikum wbt. Salam Sejahtera semua !!
Disebabkan kesibukan yg amat sangat menjalani rutin harian yg semakin mencabar, 
so xdapat le nak meng"UPDATE" BLOG sy yg makin usang di mamah usia ni.
p/s : " ceewahhhh bahasa sastera pulak keluar :) "

Untuk Entry kali ceritanya tentang suka-suki sy.
Sedar x sedar dah cukup setahun sy bergelar isteri kpd Mr Zul.
Macam x percaya je. Pejam Celik Pejam Celik dah setahun.
9 February 2014
So HAPPY ANNIVERSARY for me!

Sempena hari yg istimewa ni, sy sedikit terharu le.
 Mana X nye, hubby sy ni sukar untuk di tafsirkan.
Pendiam orangnye. Sometime dia lebih suka mendiamkan diri.
Macam le ade ketul emas kat dalam mulut 2, susah benor beliau nak bercakap.
Sy selalu cakap beliau x romantik, x sweet macam hubby orang lain.
Kekadang rase bersalah jugak.
Macam x mensyukuri ape yg sy dapat.

ALHAMDULILLAH
Walaupun beliau begitu.
TAPI sy sgt bahagia mendapat beliau sbg suami.
Beliau sgt penyayang, sabar dgn kerenah sy yg kuat berangin ni.
Xkan pernah ada lelaki lain yg boleh sabar dgn sy.
Bersyukur sangat2.
So, nak dijadikan cerita, pagi 9 Februari, buat macam biasa
Seperti xda apa2 yg berlaku.
Bangun pagi, tengok ada bunga atas meja
TERHARU - SPEECHLESS - MENITIS AIR MATA

Xsangka hubby sy dah berubah.
Jadi romantik sangat.
I LOVE U B
Hopefully our marriage remains to heaven
Thanxs for accepting me as who i am
I LOVE U until jannah.

 p/s : tanya hubby kenapa sekuntum je, hubby cakap 1 kuntum utk 1 tahun.

 p/s : hubby cakap tulisan dia buruk. Buruk pon sy tetap syg hubby

p/s : choc moist cake. sangat sedap. thanxs to kak uja :)
 ~ the end ~









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...