THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

.

.

.

.



Saturday, January 22, 2011

JoM BlajaR Bahasa ThaiLaNd

Hari neh SAYA sangat2 beruntung 
sbb dapat jumpa dgn sedara mara SAYA yg SAYA langsung xpernah kenal....
Dieorang sedara2  dari THAILAND....
Tatau la nak cakap perasaan SAYA ketika ini...
Nak sangat SAYA berinteraksi dgn MEREKA2 itu...
Tapi apakan daya..SAYA kurang faham bahasa mereka...
Nak tak nak duduk ja kat situ..then dgr ape yg dieorg ckap..
even Xfaham..wat2 faham jela....

Dalam hati SAYA betol2 berhasrat nak blaja bahasa THAILAND..
Byk kelebihannya..disamping memudahkan KOMUNIKASI antara kiteorg..
memudahkan juga untuk SAYA pergi THAILAND slalu...

i  THAILAND

so..xda la orang nak tipu kita kan....

Sempat jugak SAYA borak dgn sesorang yg SAYA patut panggil abg Chik 

beliau ada mengajar SAYA sedikit sebanyak pkataan yg simple...

so..kat sini SAYA nak ajar korang plakk heeee...



PERKATAAN pertama :

pom ruk koon = maksudnya (I LOVE U)

PERKATAAN ke-2 :

pom kit teung koon = maksudnya (I MISS U)

PERKATAAN ke-3 :

pom sot = maksudnya ( SAYA SINGLE )

PERKATAAN ke-4 :

koon suay mak = maksudnya ( KAMU SANGAT CANTIK)

PERKATAAN ke-5 :

pom chorp roi yim kong koon = maksudnya (SAYA SUKA SENYUMAN KAMU)

PERKATAAN ke-6 :

proong nee jer gun dai mai = maksudnya (BOLEH SAYA JUMPA KAMU ESOK?)

PERKATAAN ke-7 :

koon kit teung pom ma = maksudnya (AWAK RINDU SAYA X?)

~ sekian ~
TAMAT


♥  with  p3  wany  



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...