THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

.

.

.

.



Tuesday, December 24, 2013

Puding Laici Chenta Hati


Assalamualaikum wbt.
Selamat Pagi Selasa

Hari ni punya entry, aku nak share dgn korang cerita AHAD lepas.
Ada pertandingan memasak puding antara belia2 kampung

So dengan berbesar hatinya aku pon join.
Dalam hati xtau lagi nak masak puding apa.
Bukannya reti sangat pon,
p/s : makan puding tau la ****tettt


So berbekalkan resepi peninggalan arwah kekanda tersayang
Aku pon masak la Puding Laici kesukaan beliau
Aku just adjust sket2, bg ada sedikit kelainan


******

The best part is bila pengerusi majlis announce nama pemenang
2nd winner " Ros Syazwani Ahmad "
Syukur  A L H A M  D U L I L L A H
menjadi juga, rezeki dari ALLAH
dan hadiahnya percutian ke Langkawi 2 hari 1 malam.

******
So aku just nak share dgn korang Puding Laici a.k.a Agar2
Xsusah mana pon, simple, easy and jimat masa.



Bahan : 1 tin laici, 1 tin susu cair, pewarna merah/sirap, gula, serbuk agar2.

Cara penyediaan :

1. Korang masakkan agar2 sehingga sebati.
2. Masukkan laici (yg diblender) bersama-sama susu cair
3. Masukkan sedikit pewarna dan gula secukup rasa.
4. sedia dihidangkan.

p/s : aku frust sket sbb sepatutnya time tuh nak hias puding dgn buah strawberry, tapi buah dah busuk kat dkm freezer. alamatnya letak kismis je, itu pon berjaya jugak. hehehe. AMIN.


**SELAMAT MENCUBA.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...